TŘINEC Víc jak rok trvala rekonstrukce frekventované krajské silnice mezi Třincem a Českým Těšínem. Tento týden se představitelé města, kraje a firmy, která stavbu realizovala, setkali na slavnostním ukončení projektu.
Primátorka Věra Palkovská si sebou vzala i klobouk, aby měla čím smekat před náměstkem hejtmana kraje pro finance, investice a majetek Jaroslavem Kaniou. Tímto mu poděkovala za opěrné zdi podél cesty, na které se nakonec použila místo Těšínského pískovce Liberecká žula.
„Dlouhodobě jsme usilovali o to, aby příjezd do Třince ve směru od Českého Těšína získal estetičtější podobu. Samotná příprava stavby trvala několik let, než se nám společnými silami podařilo dokončit majetkoprávní vypořádání týkající se zejména zdí. Díky vzájemné spolupráci s Moravskoslezským krajem, Správou silnic MSK a Lesy ČR se rekonstrukci cesty i opěrných zdí povedlo zrealizovat, za což jsme velmi rádi,“ uvedla primátorka Věra Palkovská.
Zároveň s rekonstrukcí povrchu a zdí probíhala v jednu chvíli i výstavba a oprava chodníku na ulici Těšínské a Nádražní, v závěru se k ní přidaly i přípravné práce na výstavbu cyklostezky.
„Koordinaci staveb bylo třeba předem pečlivě logisticky připravit, protože jsme chtěli, aby rekonstrukce této důležité tepny mezi Třincem a Českým Těšínem začala až po zprovoznění obchvatu Třince a aby zůstala průjezdná po celou dobu stavebních prací. Proto jsme se s investorem a zhotovitelem dohodli na částečném omezení provozu. A to i za cenu toho, že práce potrvají o něco déle. Děkujeme řidičům za trpělivost a pochopení, výsledek stojí za to,“ dodala primátorka.
Stavba se neobešla bez problémů. „V tomto případě šlo o nevyhovující podloží v úseku dlouhém 600 metrů. To stávající se muselo odtěžit a nahradit novými štěrkovými vrstvami,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jaroslav Kania. Náklady stouply i kvůli nízké pevnosti betonu zárubních zdí.
Místo předpokládaných 70 milionů se náklady na stavbu nakonec vyšplhaly na 74,6 milionu korun.